Laadukas Bisnesmuotokuva 1/2

”Laadukas muotokuva, laadukas yrityskuva.”

Ajatus henkilökunnan kuvaamisesta muuten kuin ohimennen puhelimella voi tuntua työläältä ja kalliilta. Entä jos asiaa kurkistaakin asiakkaan näkökulmasta? Yrityksiin ja palveluihin tutustutaan tänä päivänä somekanavien ja nettisivujen kautta. Jo ennen kontaktointia on valittu sopiva, luotettava ja kiinnostusta herättävä, mahdollinen yhteistyökumppani.

Laadukkaan bisnesmuotokuvan avulla yritys esittelee henkilökuntaansa ja tuo heidät lähemmäs asiakasta. Henkilökohtainen palvelu, ja yrityksen asiantuntijat ovat valttikortti, joka kannattaa hyödyntää. Vaikka osa asiakassuhteista on nykyään etäyhteyksien päässä, antaa hyvin toteutetut muotokuvat yritykselle kasvot.

Muotokuvien avulla yrityksen arvomaailma esiin

Kuluttaja-asiakkaat, yritykset ja yhteisöt valitsevat itselleen yhteistyökumppaneita yhä enemmän yhteiseltä arvopohjalta. Laadukkailla bisnesmuotokuvilla voi vahvistaa yrityksen visuaalista ilmettä ja tuoda esiin yritykselle tärkeitä arvoja. Muotokuvat nostavat yrityksen brändiä, vahvistavat imagoa ja luovat positiivista mielenkiintoa yritystä kohtaan.

Jokaiselle muotokuvalle on omat viestinnälliset tarpeensa. Ulkona otettu rento pukukuva välittää erilaisen kuvan yrityksestä ja sen arvoista, kuin tuotantotiloissa tai studiossa otettu kuva. Kuvan viestiä ja sisältöä kannattaa miettiä, kaikilla ratkaisuilla on omat hyvät puolensa. Bisnesmuotokuvan viestillä voi myös leikitellä. Ja jos yrityksen arvomaailmaan sopii, kuvassa voidaan nostaa vahvasti esiin työntekijän persoonaa ja harrastuksia.

 

Muotokuvat mukaan sosiaaliseen mediaan

Yrityksen brändi syntyy pienistä asioista ja kokonaisuuksista. Pienet hiekanjyvät muodostavat kauniin houkuttelevan hiekkarannan. Tai kivisen ja rosoisen vuorenrinteen kiivettäväksi. Asiantuntijoina työskentelevien rooli yritysmielikuvan vahvistamisessa, tai muuttamisessa on hyvin merkittävä.

Bisneskanava LinkedInissä laadukas muotokuva auttaa verkostoitumisessa ja luo ammattimaista kuvaa. Asiakkaiden huomionarvoa voi lisätä käyttämällä samaa muotokuvaa yrityksen sivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Tällöin tunnistettavuus ja imago kulkevat mukana kanavasta toiseen lisäten asiantuntijan, sekä yrityksen, tunnistettavuutta. Kannattaa vielä muistaa, että bisnesmuotokuva tulee uusia säännöllisin väliajoin. Kuvan visuaalisen viestin lisäksi on tärkeä tunnistaa kuvan henkilö.

”Sovin tapaamisen ventovieraan ihmisen kanssa seminaariin. Hän tunnisti minut profiilikuvana käyttämäni bisnesmuotokuvan perusteella, ennen kuin olin edes saanut talvitakkia pois! Oli mukava ja lämmin tunne tutustua uuteen ihmiseen, kun hänenkin kasvonsa olivat jo tutut laadukkaasta profiilikuvasta.”

Jätä meille viesti!

040 754 9694

 

info@tavaton.fi

 

Studion sijainti

Kotkankallionkatu 30
45120 Kouvola